Mijn gegevens

Op deze pagina kunnen inwoners van de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Kaag en Braassem, Waddinxveen en Zuidplas inloggen om te zien hoe vaak ze restafval hebben aangeboden.

Veelgestelde vragen

Mijn gegevens

  1. Als u inlogt, kunt u in een rood kader uw e-mailadres achterlaten. Wij adviseren u dat direct bij de eerste keer inloggen te doen. Alleen dan kunnen we u in het vervolg per e-mail een inlogcode toesturen.

    Heeft u na het inloggen uw e-mailadres niet bij ons achtergelaten, dan kunt u de inlogcode telefonisch aanvragen bij de Klantenservice: 0182-547500 (op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur). Houd hierbij rekening met een doorlooptijd van 8 weken.

  2. De informatie op deze pagina wordt elke maand vernieuwd. U kunt steeds in de loop van de tweede week van de maand de gegevens tot en met de maand ervoor inzien.

  3. De inlogcode is gekoppeld aan het huisadres en geldt voor de periode dat u daar woonachtig bent (geweest). Als u op een ander adres in de gemeente gaat wonen, ontvangt u op dat adres een nieuwe inlogcode. Dit gebeurt de eerstvolgende keer dat Cyclus nieuwe inlogcodes verstuurt. Dit doet Cyclus zes keer per jaar. Met de twee inlogcodes kunt u zien hoe vaak u restafval hebt aangeboden op de twee adressen. Op deze manier zorgen we ervoor dat alleen u kunt zien hoe vaak u restafval heeft aangeboden, op uw vorige huisadres en op het huidige huisadres.

  4. De inlogcode is gekoppeld aan het huisadres en geldt voor de periode dat u daar woonachtig bent (geweest). Als u op een ander adres in de gemeente gaat wonen, ontvangt u op dat adres een nieuwe inlogcode. De oude inlogcode blijft voor u geldig voor de periode dat u de vorige woning bewoonde. Deze oude inlogcode kunnen wij helaas niet nogmaals sturen.

  5. De getoonde informatie is afkomstig van de registraties zoals die gedaan zijn door de software van het inzamelvoertuig of de verzamelcontainer. Het geeft een goed beeld van het aantal aanbiedingen van restafval. Hieraan kunnen echter geen rechten worden ontleend. Wij dragen deze informatie over aan de gemeente. In de meeste gevallen volgt de aanslag gemeentelijke belastingen (afvalstoffenheffing) het aantal registraties. De gemeente kan echter situaties bepalen waarin wordt afgeweken (medische indicatie, verhuizingen naar de gemeente, etc.) De informatie op de aanslag gemeentelijke belastingen (afvalstoffenheffing) is leidend.

  6. Neem telefonisch contact op met Cyclus: 0182-547500 (op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur).

  7. Nee, dit wordt niet geregistreerd als een aanbieding. Het wordt pas geregistreerd als de klep helemaal open is geweest en weer is vergrendeld.

  8. Ja, ook als er afval in de container achterblijft na leging telt dit als één aanbieding. De container wordt een aantal maal geschud aan de wagen. Toch kan het voorkomen dat afval in de container blijft zitten, bijvoorbeeld omdat het vast zit of omdat het is vastgevroren. Dit kunt u voorkomen door afval niet teveel aan te stampen, geen nat afval in de container te doen en de container en, waar mogelijk, op een vorstvrije plek (bijvoorbeeld in de schuur) te zetten.

  9. Het gewicht van het afval wordt niet geregistreerd. Alleen het legen van de container/de inworp van de afvalzak wordt geregistreerd.

  10. Hiervoor verwijzen we u door naar de website van de gemeente waar u woont.

  11. Dat is niet mogelijk. U dient de inlogcode te gebruiken, die u van Cyclus ontvangt.

  12. Nee het gebruik van de inlogmogelijkheid is kosteloos.

  13. Cyclus heeft alleen met bovenstaande gemeenten afspraken gemaakt over deze inlogmogelijkheid. Als u in een andere gemeente woont, kunt u hier helaas geen gebruik van maken.

  14. Vanaf 1 mei 2022 hoeft u uw afvalpas niet meer op te waarderen. Uw stortingen worden achteraf afgerekend via een jaarlijkse gemeentelijke belastingaanslag. Het tegoed dat u op dat moment nog heeft staan op uw afvalpas wordt terugbetaald.