Veelgestelde vragen reserveren afvalbrengstation

Het afvalbrengstation in gemeente Gouda is vanaf maandag 4 januari 2021 alleen nog toegankelijk voor inwoners van Gouda die vooraf een reservering hebben gemaakt. Dit houdt in dat inwoners verplicht via een online reserveringssysteem een afspraak moeten maken om het afval in te leveren op het afvalbrengstation. Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen over dit onderwerp. 

Veelgestelde vragen
Categorie
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vraag
Veelgestelde vraag

Waarom moet ik reserveren voor een bezoek aan het afvalbrengstation?

Met het reserveringssysteem wordt het aantal bezoekers verdeeld over de dag en zijn bezoekers altijd verzekerd van een plek zonder lange wachttijden. Onveilige situaties voor bezoekers en medewerkers worden verkleind door het voorkomen van lange wachttijden, filevorming en clustering van bezoekers. De gemeente en Cyclus hopen hiermee een betere service te bieden aan de inwoners.

Veelgestelde vraag

Vanaf wanneer moet ik reserveren?

Reserveren voor een bezoek aan het afvalbrengstation in Gouda is vanaf maandag 4 januari 2021 verplicht. Reserveren voor een bezoek aan het afvalbrengstation in Bergambacht in vanaf maandag 1 februari 2021 verplicht. 

Reserveren kan maximaal twee weken vooruit en moet minimaal een dag vooraf. 

Veelgestelde vraag

Hoe kan ik een reservering maken?

Een reservering maken kan op drie manieren; via de website, digitale afvalkalender en Cyclus-app. 

Website

- Ga naar www.cyclusnv.nl.
- Ga op de homepage naar 'Informatie Afvalbrengstations'.
- Klik op 'Selecteer uw afvalbrengstation' en kies het Afvalbrengstation.
- Klik op de link om te reserveren. U komt nu op de reserveringspagina terecht. 

Digitale afvalkalender 

- Ga naar afvalkalender.cyclusnv.nl
- Vul uw postcode en huisnummer in
- Kies bij Afvalstromen voor 'Afvalbrengstation'
- Klik op de link om te reserveren. U komt nu op de reserveringspagina terecht. 

Cyclus-app

- Download de cyclus-app indien u deze nog niet had.
- Vul uw postcode en huisnummer in.
- Ga naar 'Afvalinformatie'.
- Klik op 'Afvalbrengstation'.
- Onder de openingstijden vindt u de link om te reserveren, klik hierop. U komt nu op de reserveringspagina terecht. 

 

Heeft u geen digitale middelen ter beschikking? Dan kunt u onze klantenservice bellen op 0182-547500 (op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur). Zij helpen u graag verder. 

Heeft u vragen over het reserveringssysteem? 

Veelgestelde vraag

Wat moet ik aantonen bij aankomst van het afvalbrengstation?

Ja, het is belangrijk dat u uw reserveringsbevestiging die u op uw e-mail heeft ontvangen, aan te tonen bij de ingang van het afvalbrengstation. Onze voorkeur gaat er naar uit om dit digitaal aan te tonen. 

Daarnaast dient u zoals gebruikelijk een poststuk aan te kunnen tonen. 

Veelgestelde vraag

Waarom kan ik op de dag zelf geen reservering maken?

Reserveren kan maximaal twee weken vooruit en moet minimaal een dag vooraf.

Veelgestelde vraag

Waarom kan ik maar twee weken vooruit plannen?

Reserveren kan maximaal twee weken vooruit en moet minimaal een dag vooraf.

Veelgestelde vraag

Ik probeer een datum te selecteren, maar het systeem reageert niet. Hoe komt dat?

Dit kan komen omdat u een datum selecteert waarop geen plek meer is. Het kan ook komen omdat u een datum heeft geselecteerd die buiten het reserveringstermijn valt. Reserveren kan maximaal twee weken vooruit en moet minimaal een dag vooraf.

Veelgestelde vraag

Wat gebeurt er als ik te vroeg of te laat kom?

Inwoners die gereserveerd hebben mogen een kwartier te vroeg of te laat komen. Komt u vroeger of later dan dit tijdstip, dan kunt u een bezoek aan het afvalbrengstation proberen maar bent u niet verzekerd van toegang.

Veelgestelde vraag

Ik moet persoonlijke gegevens achterlaten. Wat gebeurt hiermee?

Reserveert u een bezoek aan het afvalbrengstation via ons reserveringssysteem, dan vragen wij om uw naam, e-mailadres, postcode en woonplaats. Deze persoonsgegevens worden enkel en alleen gebruikt voor het registreren en bevestigen van uw afspraak en dienen ter controle of u recht hebt op toegang tot het betreffende afvalbrengstation. Deze gegevens worden niet gebruikt voor marketingdoeleinden en worden niet aan derden verstrekt. 

Veelgestelde vraag

Hoe zit het met het reserveren voor de overige afvalbrengstations?

Het reserveren is op dit moment alleen verplicht voor afvalbrengstation Gouda en Bergambacht. Indien een afvalbrengstation uit een andere gemeente ook gaat werken met een reserveringssysteem worden de inwoners van deze gemeente tijdig geïnformeerd.

Veelgestelde vraag

Ik heb een vraag over het reserveringssysteem. Waar kan ik terecht?

Bij vragen over het reserveringssysteem kunt u contact opnemen met de klantenservice van Cyclus per e-mail: info@cyclusnv.nl of telefonisch: 0182-547500 (op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur).