Afvalbrengstation Bodegraven alleen nog op afspraak toegankelijk

Terug naar overzicht

Afvalbrengstation Bodegraven alleen nog op afspraak toegankelijk

Om de dienstverlening voor bezoekers van het afvalbrengstation in Bodegraven te verbeteren, wordt vanaf maandag 1 maart 2021 een reserveringssysteem toegepast.

Met het reserveringssysteem wordt het aantal bezoekers verdeeld over de dag en zijn bezoekers altijd verzekerd van een plek zonder lange wachttijden. Onveilige situaties voor bezoekers en medewerkers worden verkleind door het voorkomen van lange wachttijden, filevorming en clustering van bezoekers. Door een gunstiger verloop van de dag hebben medewerkers meer tijd voor inwoners om ze te begeleiden op het terrein. Daardoor zal de kwaliteit van het afval scheiden nog verder geoptimaliseerd worden. Gemeente Bodegraven en Cyclus hopen hiermee een betere service te bieden aan de inwoners van de gemeente.

Hoe werkt het?
- Klik hier om direct te reserveren voor een bezoek aan het afvalbrengstation in Bodegraven, of; 
- Ga naar www.cyclusnv.nl
- Ga op de homepage naar ‘Informatie Afvalbrengstations’
- Selecteer ‘ABS Bodegraven’.
- Klik op ‘Reserveer’.
- Selecteer een dag en tijdvlak (maximaal 14 dagen vooraf).
- Voer uw gegevens in en maak een afspraak.
- U ontvangt op uw e-mailadres een reserveringsbevestiging.
- Laat de reserveringsbevestiging (digitaal) zien bij het afvalbrengstation.
- Als u niet over de nodige digitale middelen beschikt, kunt u telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Cyclus. Zij helpen u graag verder.

Betere service
Sinds de maatregelen rondom het coronavirus wordt een strenger maximaal aantal personen gehanteerd die tegelijkertijd toegang krijgt tot het afvalbrengstation. Dit in combinatie met een toename in het aantal bezoekers ontstonden er lange wachttijden bij het afvalbrengstation.
De toename in wachttijden resulteerde in onveilige en ongewenste situaties en frustratie onder de bezoekers. Ondanks de getroffen maatregelen zoals ruimere openingstijden staan er nog altijd lange wachtrijen, waardoor meer mensen tegelijk samenkomen dan op dit moment verstandig is.

Vragen?
Bij vragen over het reserveringssysteem kunnen inwoners contact opnemen met de klantenservice van Cyclus per e-mail: info@cyclusnv.nl of telefonisch: 0182-547500 (op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur).